USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

AITTA-VARASTON PERUSTAMINEN JA ENSIMMÄINEN TOIMITUS

1. Tuleeko ensimmäinen hyllytys samalla kertaa kun AITTA-varasto perustetaan?
- Ei, ensimmäinen tilaus päästään tekemään vasta sen jälkeen, kun varasto on perustettu. Seuraava hyllytys tulee normaalin tilaus/hyllytyssyklin mukaisesti (esim. kahden viikon päästä) ellei muusta ole etukäteen sovittu.

TARVIKKEIDEN KULUTUS HYLLYTYSTEN VÄLISELLÄ AJANJAKSOLLA

2. Näkeekö Mediq Suomi minkä verran tuotteita kuluu hyllytysten välissä?
- Ei, Mediq näkee muuttuneen tilanteen vasta seuraavalla tilaus/hyllytyskerralla.

3. Onko Mediq Suomella tieto potilasmääristä ja niissä tapahtuvista muutoksista?
- Ei, tieto potilasmääristä on vain asiakkaalla.

4. Onko Mediq Suomella tieto kausivaihteluista? 
- Kts. edellinen vastaus.

5. Seuraammeko enää lainkaan tarvikkeiden kulutusta AITTA-palveluun siirryttyämme?
- Kyllä, koska Mediqillä ei ole reaaliaikaista tietoa kulutuksesta. On asiakkaan vastuulla seurata tilannetta ja ilmoittaa muutokset kulutusmääristä sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, tuotenumero sekä onko kyseessä välitilaus, määrän nosto seuraavaan/seuraaviin toimituksiin vaiko tilauspisteen ja -määrän pysyvä muutos.

TARVIKEMÄÄRÄT AITTA-VARASTOSSA

6. Miksi tuotteet loppuvat hyllytysten välisellä ajalla?
- Syynä on yleensä joko liian alhaiseksi määritellyt tilauspisteet ja -määrät tai muutokset potilasmäärissä. Molemmissa tapauksissa asiasta tulee ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, tuotenumero sekä onko kyseessä välitilaus, määrän nosto seuraavaan/seuraaviin toimituksiin vaiko tilauspisteen ja -määrän pysyvä muutos.

7. Miksi meille toimitetaan liikaa tavaraa?
- Syynä on yleensä joko liian korkeaksi määritellyt tilauspisteet ja -määrät tai muutokset potilasmäärissä. Molemmissa tapauksissa asiasta tulee ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, tuotenumero sekä uudet tilauspisteet ja -määrät. Jos tuotteita on virheellisesti toimitettu liikaa, tuotteet voidaan palauttaa (kts. kohta palautukset).

8. Onko tuote loppu, jos AITTA-varaston hylly on tyhjä?
- Tuote ei välttämättä ole loppunut toimipisteessä, vaikka AITTA-varaston hylly on tyhjä. Tyhjä hylly voi merkitä sitä, että koko toimitettu tarvikemäärä on viety huoneisiin. Mikäli tuote loppuu myös huoneista, tulee tilauspisteiden ja/tai -määrien nostamisesta ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, tuotenumero sekä uudet tilauspisteet ja –määrät.

AITTA-TOIMITUKSET

9. Voivatko AITTA-toimitukset mennä sekaisin siten, että toisen asiakkaan tuotteet hyllytetään meille?
- Ei, AITTA-toimitukset merkitään selkeästi asiakkaan toimipistetiedoilla.

10. Voiko kuljetusliike jättää tarvikkeet tiloihimme ilman vastaanottokuittausta (välitilaukset toimittaa kuljetusliike)?
- Ei, kuljetusliike ei voi jättää tarvikkeita koskaan asiakkaalle ilman vastaanottokuittausta. Mikäli näin on päässyt käymään, tulee asiasta ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, listannumero sekä päivämäärä.

TILAUSPISTEET

11. Tehdäänkö tilaus aina, kun tuotteen tilauspiste on saavutettu?
- Kyllä, mutta mikäli tilauspiste on määritelty liian alhaiseksi, voi tuote loppua ennen seuraavaa toimitusta.

12. Jos tilauspisteenä on esim. ½ ltk tai ½ pss laskeeko tilaaja/hyllyttäjä aina määrät?
- Ei, vaan ½ ltk = vajaa laatikko. Tilaaja arvioi silmämääräisesti tai painon mukaan koska laatikko on noin puolillaan. Jokaisen tuotteen laskeminen nostaisi merkittävästi tilaamiseen kuluvaa aikaa ja siten myös asiakkaan maksamaa palvelumaksua.

13. Onko tilauspiste sama kuin hyllyssä oleva maksimimäärä tuotetta?
- Ei, tilauspiste on se määrä tuotetta, jolloin tehdään uusi tilaus. Esim. jos tilauspiste on 1 ltk ja tilausmäärä 2, voi varastonhyllyllä olla maksimissaan 3 ltk.

14. Miten tilauspiste määritellään?
- Tilauspisteen määrittelyyn vaikuttaa täyttösyklien tiheys. Esim. mikäli hyllytys tapahtuu kahden viikon välein, on tilausmäärä = 1 kuukauden tarvikekulutusta vastaava määrä. 

TILAUSPISTEIDEN JA MÄÄRIEN MUUTOKSET

15. Muuttaako Mediq Suomi tilauspisteitä ja -määriä ilman että asiakas tietää siitä?
- Ei, tieto muutoksista täytyy aina tulla asiakkaalta.

16. Voinko ilmoittaa tilauspiste ja -määrä muutokset AITTA-tilaajalle/hyllyttäjälle?
- Ei, tilaaja/hyllyttäjä ei voi tehdä näitä muutoksia, vaan niistä tulee aina laittaa tietoa sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, tuotenumero sekä uudet tilauspisteet ja -määrät. Jo tehty tilaus menee vielä vanhoilla määrillä. Uudet tarrat vaihtuvat seuraavalla tai sitä seuraavalla käynnillä. Tarvittaessa uudet määrät voi merkitä suoraan tarroihin, kunhan tieto muutoksesta on laitettu AITTA-sähköpostiin.

VÄLITILAUKSET

17. Jos teen välitilauksen, poistuuko seuraavasta toimituksesta automaattisesti sama määrä tuotteita?
- Ei, sillä seuraavan toimituksen tilaus on tehty edellisellä hyllytyskerralla sen hetkisen tilanteen mukaisesti. Mikäli välitilaus tehdään juuri ennen seuraavaa AITTA-toimitusta, on tuote jo kerätty varastosta asiakkaalle toimitettavaksi. AITTA-toimitusten keräilyt aloitetaan jo 3 päivää ennen hyllytystä (jääkaappituotteet kerätään aina vasta samana aamuna).

18. Hyllytetäänkö myös välitilaus Mediqin toimesta?
- Ei, välitilaus toimitetaan normaalilla kuljetusreitillä Mediqin yhteistyökumppanin UPK:n toimesta. UPK hoitaa Mediqin kaikki muut, paitsi osan AITTA-toimituksista, kaikille Mediqin asiakkaille.

19. Miten välitilaukset tulisi tehdä?
- Välitilaukset tulee aina tehdä sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, tuotenumero sekä toimitettava määrä.

20. Nostaako välitilaus automaattisesti meidän tilauspistettä ja -määrää?
- Ei, tilauspisteiden ja/tai -määrien muutoksista tulee aina ilmoittaa erikseen sähköpostilla.

VALIKOIMAMUUTOKSET

21. Voinko ilmoittaa valikoimamuutokset AITTA-tilaajalle/hyllyttäjälle?
- Ei, AITTA-tilaajalla/hyllyttäjällä ei ole työvälineitä tehdä tarvittavia muutoksia, vaan ne tulee aina ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, tuotenumero sekä tilauspiste ja -määrä.

22. Voinko tehdä valikoimamuutoksia ilmoittamalla siitä suoraan Mediq Suomeen?
- Kyllä ja ei. Mikäli kyseessä on asiakkaan valikoimakoordinaattorin kautta (perus)valikoimaan lisätty tuote, voi kukin yksikkö ilmoittaa tuotelisäyksen suoraan Mediq Suomeen sähköpostilla: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, asiakasnumero, tuotenumero sekä tilauspiste ja -määrä. Mikäli kyseessä on täysin uusi tuote, tulee siitä laittaa ensin tieto omalle valikoimakoordinaattorille.

TUOTEKYSELYT

23. Voinko kysyä tuotetietoa AITTA-tilaajalta/hyllyttäjältä?
- Ei, tuotekyselyt tulee tehdä ensisijaisesti sähköpostilla osoitteeseen: aitta@mediq.com tai soittamalla Mediq Suomen asiakaspalveluun: puh. 020 112 1510.

REKLAMAATIOT JA PALAUTUKSET

24. Voinko tehdä tuotereklamaation tai –palautuksen suoraan AITTA-tilaajalle/hyllyttäjälle?
- Ei, tuotereklamaatiot tai –palautukset hoidetaan aina laittamalla sähköpostia osoitteeseen: aitta@mediq.com. Sähköpostista tulee käydä ilmi toimipiste, (asiakasnumero), tuotenumero sekä reklamaation tai palautuksen syy sekä tuotteiden määrä hyllyssä. Mikäli palautukselle on hyväksyttävä syy, otetaan tarvikkeet takaisin seuraavan AITTA-hyllytyksen yhteydessä. Jos tuotteet kuluvat noin kolmessa kuukaudessa tai tuotteiden arvo on vähäinen, tuotteita ei yleensä kannata lähteä palauttamaan.

Käytämme evästeitä

Käytämme sivustolla evästeitä, jotta voisimme palvella sinua sisällöllisesti paremmin. Kerättyjä tietoja ei käytetä yksittäisten käyttäjien toiminnan seuraamiseen. Hyväksyt evästeiden käytön jatkamalla sivuston selaamista tai klikkaamalla hyväksyn-painiketta. Voit koska tahansa estää evästeiden käytön internet-selaimen asetuksissa.